4 листопада
Дорогі учні, сьогодні під час відеоконференції ви повторили все про іменник як частину мови. Пропоную до вашої уваги презентацію, яка полегшить роботу з домашньою вправою.
3 листопада
Дорогі учні,
сьогодні пропоную вам поспостерігати за словами- різними частинами мови та за службовими словами, до яких не можна поставити запитання.
Пригадайте, наше мовлення складається з речень. За метою висловлювання речення бувають:розповідні, питальні та спонукальні, а за інтонацією:окличні та неокличні.
Пригадайте казку, про Царицю Граматику. Усі слова мови вишикувалися у 10 мовних рядів.
Гра"Скажи відверто"
-Як називаються слова, що відповідають на питання хто? що?
-На які питання відповідають прикметники?
-Які ви знаєте службові слова?
2 листопада
Цей відеоматеріал допоможе вам
19 травня
Самостійна робота
Дієслово
На перші чотири запитання записати відповідь так:
1. а) іменник. На запитання з 5-8 писати повні відповіді.
1. Дієсловами називають слова, що означають...
Самостійна робота
Дієслово
На перші чотири запитання записати відповідь так:
1. а) іменник. На запитання з 5-8 писати повні відповіді.
1. Дієсловами називають слова, що означають...
а) ознаку предмета;
б) дію предмета;
в) назву предмета.
2. Позначити рядок, у якому записані тільки
дієслова.
а) співає, спів, переспівати;
б) сидіння; бігання; чекання;
в) думає, дрімає, дружить.
3. Дієслова відповідають на питання ...
а) що робить? що роблять? що зроблять?
б) хто? що?
в) який? яка? яке?які?
4. Дієслова мають три часи:
а) теперішній, завтрашній, минулий;
б) теперішній, вчорашній, минулий;
в) теперішній, минулий, майбутній;
5. Позначити час дієслів. Спишіть ці слова і зверху
теп.
надпишіть скорочено час. Наприклад: пише ...
Розмовляє, стрибав, передумав, заспіває, буде
усміхатись.
6. До поданих дієслів дібрати антоніми.
накривати -
зайти -
загорнути -
7. Записати дієслова у минулому часі.
Летіти, співати, сховати, світити. грати.
8. Придумайте словосполучення з даними
дієсловами так, щоб в одному випадку вони були
вжиті в прямому, а в іншому - в переносному
значенні.
Сміється ___________ сміється ___________
Розмовляє __________ розмовляє__________
Гарної роботи!
Списування
Квітковий годинник
Всім добре відома багаторічна рослина кульбаба лікарська. Вона росте на луках, берегах водойм, біля доріг, на пустирях.
Стулені вночі кошики кульбаби відкриваються за ясної погоди о шостій годині ранку, а вже о десятій суцвіття закриваються. Тому рослину можна вважати своєрідним квітковим годинником. Крім того, вона - чудовий природний барометр.
Якщо вранці квіти кульбаби не розкриваються, то напевно настане негода.
27 квітня
Збагачуємо словниковий запас
-Напишіть кілька дієслів, які є синонімами.
Думати - мислити, ...;
доглядати - турбуватись, ...;
розмовляти - говорити, ...;
сміятися - ...хихикати, ...;
стукати - гримати, ...;
працювати - робити, ...;
ходити - шкандибати, ... .
-Складіть речення з одним із цих дієслів. Підкресліть підмет, присудок і другорядні члени.
24 квітня
Самостійна робота
Із слів кожного рядка складіть речення, а з них - текст. Доберіть заголовок. Підкресліть дієслова.- Вирішили, гніздо,тоді, вимостити, стовпі, на, телеграфному.
- В, лелеки, наші, приносять, краї, весну.
- Якось, з, повернулися, ніде, а, селитися, вирію.
- Красиві, прилітають, ці, кожної, птахи, весни, і, село, наше, в.
- Стріхи, зникли, солом'яні.
Цікава інформація.
Леонід Каденюк народився в селі Клішківці Хотинського району Чернівецької області. Він починав свій шлях як пілот під час навчання в Чернігівському училищі льотчиків. Після великого конкурсного відбору потрапив до загону космонавтів. У 1995 році переміг у конкурсі на спільний україно-американський політ. Підготовку до польоту пройшов у Центрі космонавтів в американському місті Хьюстоні. В космосі перебував 16діб. Екіпаж у складі 6 чоловік провів багато наукових експериментів біологічного спрямування.
14 квітня
Перевірка знань з мови. Іменник. Прикметник
Роботу виконати письмово в робочому зошиті.
На запитання 1-4, даємо відповідь лише буквою. На
запитання 5-8, повні відповіді.
1. Іменниками називають...
а) слова, що є назвами предметів;
б) слова, що означають дію;
в) слова, що називають ознаки предметів.
2. На які питання відповідають прикметники?
а) хто? що?
б) який? яка? яке? які?
в) що робить? що роблять? що робив? що буде
робити?
3. Позначити ряд іменників, які вживаються тільки в
однині.
а) молоко, золото, сіно.
б) штора, диван, стілець.
в) автомобіль, гараж, стежка.
4. Позначити рядок, у якому виділений прикметник
вжито у переносному значенні.
а) Срібний сніг укрив все поле.
б) Майстер зробив срібний перстень.
в) Срібний годинник тихо вицокував час.
5. До загальних назв дібрати власні і записати парами.
З одним із слів ( на вибір) скласти і записати речення.
Зразок: країна - Болгарія
Місто, ім'я, село.
6. Списати іменники. Позначити рід.
ч.р. ж.р. с.р.
Зразок: Молоток, дорога, сонце.
Місто, альбом, ручки, жито.
7. Від слів у дужках утворити прикметники. Записати
утворені словосполучення за зразком. Позначити
закінчення прикметників.
Зразок: Будинок(камінь) - кам'яний будинок.
столик(дерево), пісня(діти).
8. Прочитати текст. Виписати за зразком іменники
із залежними від них прикметниками.
Зразок. Лілії( які?)пахучі.
Пахучі лілії наповнили повітря чудовим ароматом.
Білокора берізонька шепоче зеленим листям.
Розбір прикметника
1. Аналізоване слово.
2. Від якого слова в реченні залежить?
3. На яке питання відповідає?
4. До якої частини мови належить?
5. Число.
6. Рід ( в однині).
7. Яким є членом речення.
Наприклад:
Привітне сонечко нам усміхається.
1. Привітне.
2. Сонечко.
3. Яке?
4. Прикметник.
5. Однина.
6. Середній рід.
7. Другорядним.
Дорогі учні, попрацюйте з карткою.
Відповіді чекаю до п'ятниці.
1) Запишіть слова, що в дужках, у потрібній формі. Визначте число і рід прикметників.
Ось стоїть переді мною ___________(легкі, тендітні) пролісок. Його _____________( білі, запашні) голівка схилилася донизу. А поряд ростуть такі ж____________
(скромний, ніжний) вісники весни. Це значить, що прийшла ______________(справжні) весна.
2) Підкресліть прикметники, вжиті в переносному значенні.
Зелена жабка, пухнастий сніг, шовкові нитки, чарівна усмішка, золоті руки, дикий виноград, шовкові кучері, польові квіти.
3) З одним із таких словосполучень складіть речення.
------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------.
4) Від прикметника весняні утворіть форми чоловічого, жіночого та середнього роду. Вставте їх за змістом у прислів'я.
_____________ злива - мати трав.
____________________ сонечко пригріє, то й трава зазеленіє.
Молоденький умок, як _____________льодок.
Бажаю успіху!
7 квітня
Дорогі учні, пропоную виконати завдання для покращення результатів. Відповіді надсилайте у вайбер.
1) Прочитайте текст. Доповніть його прикметниками. Визначте і надпишіть їх рід.
Дощ
_______________небо закрили ______________хмари. Пішов ______________дощ.
Він обмив ________________листочки на деревах, напоїв _____________травичку.
2) До поданих словосполучень доберіть протилежні за значенням прикметники.
стара жінка - ___________________________
старе плаття - ___________________________
стара газета - ___________________________
3) Випишть з прислів'їв парами прикметники - антоніми.
- Малого коня хвали, великого запрягай.
- Не бійся розумного ворога, а бійся дурного приятеля.
- З маленького насіннячка виростає велике дерево.
- Добрі діла безшумно ходять, а злі як дзвони дзвонять.
- І чорна корова біле молоко дає.
- Борода довга, а розум короткий.
Дорогі учні, в самостійній роботі за 3 квітня в третьому завданні майже у всіх однакова помилка. Перегляньте відео за посиланням. Думаю, що ви зрозуміли про що йде мова.
https://www.youtube.com/watch?v=-wGYpUqP8eQ
3 квітня
Вивчаючи тему про родові закінчення прикметників, нагадую, що прикметники мають той самий рід, що й іменники, з якими вони зв'язані.
Запам'ятайте!
В однині прикметники змінюються за родами.У множині прикметники за родами не змінюються.
Для покращення результатів, виконайте самостійну роботу, результати перешліть на пошту.
Вправа для самостійної роботи.
1) Прочитайт. закінчення прикметників, визначте рід.
Квітучий край, багатий урожай, літній дощ. (______ рід).
Солов'їна пісня, рідна природа, весела гра. (______рід).
Яскраве сонце, осіннє листя, безме море. (______рід).
2) Зміни прикметники за родами, добираючи до них іменники, і визначте закінчення.
Зразок: солодкий чай, солодка вода, солодке печиво.
Кислий___________________________________________.
Тонкий____________________________________________.
3) Прочитайте текст. Додайте пропущені закінчення так, щоб слова узгоджувалися. Підкресліть прикметники, визначте їх рід і число.
Це було зимов___ вечора. Рожев_ сонце сховалося за обрій. Заіскрився пухнаст__ снігов__ килим. Замерехтіли зорі у глибок___ небі. Раптом насунула чорн_ хмара. Велик_ сніжинки тихо лягали на сонн_ землю.
1 квітня
Перед виконанням вправи, повторіть правило про зв'язок прикметників з іменниками.
31 березня у вайбері було голосове повідомлення. Хто ще готовий здати аудіювання, чекаю ваших відповідей.
30 березня 2020 року у групі вайбер ви знайдете голосове повідомлення. Напишіть в робочих зошитах диктант, сфотографуйте, результат відправте мені на пошту. Оцінки перешлю особисто кожному.
Бажаю успіху!
Немає коментарів:
Дописати коментар